BLC gedeeld koploper, na 6-6 spektakelstuk

Zaterdag 25 januari stond de wedstrijd tussen de nummer 2 BLC en nummer 4 GVV ’63 op het programma. Op papier een mooi affiche en beide partijen maakten die verwachting vanaf het eerste fluitsignaal meteen waar.

BLC pakte na amper 10 minuten voetballen de leiding. Een bal vanuit het middenveld bracht Niels in stelling. Na een mooie passeerbeweging schoot hij de bal vanaf de rand van de zestien onhoudbaar in het kruis van het doel, 1-0. Lang duurde het niet of BLC mocht weer juichen, Sascha werd op bijna identieke wijze weggestuurd en faalde oog in oog met de doelman niet, 2-0. Daarna zakte BLC wat in en liet GVV ’63 de bal, de bezoekers maakten daar dankbaar gebruik van. Binnen vijf minuten was de aansluitingstreffer gevonden. Vanuit een aanval over de rechterflank werd de spits van GVV ’63 gevonden, die de bal achter Justin kopte, 2-1. De bezoekers probeerden meteen op jacht te gaan naar de gelijkmaker, maar vonden Justin op hun weg. Aan de andere kant was het wel direct raak, uit een snelle uitbraak maakte Niels zijn 2e van de wedstrijd. Met een stand van 3-1 ging BLC tevreden de rust in.

De bezoekers kwamen echter beter uit de kleedkamer en hadden binnen 10 minuten de wedstrijd gelijkgetrokken. Uit twee standaardsituaties liet BLC zich aftroeven waardoor de wedstrijd weer in evenwicht was. Daarna golfde het spel op en neer waarbij er 20 laatste knotsgekke minuten aanbraken. Nadat Sascha een balletshow met de bal opvoerde, wist hij Nabil te vinden die de 4-3 binnenschoot. Wederom rechtte GVV ’63 zijn rug en in een mum van tijd stond het weer 4-4. Toch waren de doelpunten nog niet op. Na een steekpass door het midden kon Koen B. in de 85e minuut vrij voor de doelman opduiken en binnenschieten, 5-4. De buit leek andermaal binnen voor BLC, niets bleek minder waar, een minuut na zijn goal sloegen de bezoekers wederom toe uit een standaardsituatie, 5-5. De thuisploeg had kennelijk opgelet hoe GVV ’63 hun standaardsituaties met succes hadden uitgevoerd. Amper twee minuten later knikte Jelmer namelijk, uit een afgemeten vrije trap, de 6-5 tegen de touwen. Met alleen nog de blessuretijd te spelen kon het nu toch niet meer misgaan voor BLC. Echter voor de vierde keer deze middag kwamen de bezoekers terug van een achterstand. Een laatste aanval van GVV ’63 bracht de bal keurig bij hun spits, die koeltjes afrondde, 6-6. Het doelpuntenfestijn werd daarna meteen door de scheidsrechter teneinde gebracht.

Het publiek was uiteindelijk de grote winnaar in een wedstrijd die geen winnaar verdiende. Door het verlies van ONI tegen NEO ‘25 staat BLC nu gedeeltelijk bovenaan. Volgende week wacht een uitwedstrijd tegen datzelfde NEO ’25, waarvan eerder dit seizoen thuis met 4-1 werd gewonnen.

Geen wedstrijdverslagen gevonden

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!